دسته‌بندی نشده

راهنمای صفر تا صد تست پاور کامپیوتر؛ روش های سخت افزاری و نرم افزاری دیجی کالا مگ

شما می‌توانید با مراجعه به سایت مبیت، علاوه بر مطالعه نقد و بررسی انواع محصولات، در جریان نظرات خریداران سابق نیز قرار بگیرید و از همه مهم‌تر، قیمت‌ها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در نظر داشته باشید که رویه‌های شفاف بازگشت کالا و کارشناسان مرکز پاسخگویی نیز دلیل دیگری برای اطمینان خاطر بخشیدن به کاربران برای تجربه یک خرید آنلاین جذاب و مطمئن است. مبیت همواره در تلاش است تا کالای خریداری شده شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل شما دهد. همانطور که گفتیم پاور کامپیوتر برق AC را به DC تبدیل کرده و در اختیار قطعات کامپیوتر می گذارد. سوکت برق اتصال به مادربرد، بزرگترین سوکت موجود در بین کانکتورهای یک پاور هستند که به صورت 20 پین یا 24 پین عرضه می شوند. علت این موضوع متفاوت بودن پورت برق مادربردها است و برخی از آنها سوکت 20 پین و برخی دیگر سوکت 24 پین لازم دارند.

درواقع به‌خاطر اینکه مدار شامل قطعات متعدد با رویکرد نگه‌داری و رها کردن انرژی در رویکردهای پیچیده می‌شود، شاید قدرت خروجی نهایی کمتر از مقدار مورد نیاز باشد؛ درنتیجه به تنظیم‌گری نیاز دارد. منبع تغذیه‌ی مورد بررسی در مقاله‌ی حاضر، از دو مرحله فیلتر گذار بهره می‌برد. فیلتر اول، روی سوکت ورودی اعمال می‌شود و از سه خازن برای فیلتر کردن بهره می‌برد. درواقع می‌توان سه خازن را سرعت‌گیرهایی برای تغییرات ناکهانی در ولتاژ ورودی دانست.

خرید و قیمت پاور کامپیوتر

البته باید این نکته را ذکر نماییم که اکثریت پاورهای تولید شده در بازار دارای استاندارد های Silver،Bronze و Gold هستند و دو مدل Platinium و Titanium بسیار گران تر و کم یاب تر هستند. برای خرید یک پاور خوب به جز هزینه ای که می خواهید برای آن انجام دهید باید به نوع قطعات درون کیس خود نیز توجه داشته داشته باشید که عدم هم خوانی هریک از آن ها باعث می شود تا آسیب جدی به قطعات کامپیوتر شما وارد کند. در حال حاضر یکی از برترین پاور های کامپیوتر که برای کاربران وجود دارد پاور گرین است.

  • این دو سیم باعث می‌شوند جریان بیشتری به سیم‌های + ۱۲ ولت انتقال داده شود.
  • درنهایت، نرخ ۶۵۰ وات، همان حداکثری محسوب می‌شود که توان منبع تغذیه را نشان می‌دهد.
  • برخی از وسایل الکترونیکی مانند لب تاپ های امروزی می توانند از هر دو این روش ها استفاده کنند.
  • که ولتاژ پایه را جهت مقایسه خروجی ها و همچنین یک ولتاژ پایدار برای سایر بخش ها تولید می کند.
بنابراین داشتن یک منبع تغذیه بزرگتر به خودی خود باعث افزایش قبض برق شما نخواهد شد. برنامه AIDA64 Extreme یکی از بهترین برنامه‌ها برای تشخیص مشخصات قطعات کامپیوتری محسوب می‌شود. نرم‌افزار AIDA64 Extreme صرفا پاور را بررسی نکرده و سایر قطعات سخت‌ افزاری نظیر کارت گرافیک و رم را هم چک می کند. با استفاده از گزارش‌هایی که از این برنامه به دست می‌آید، می‌توان پارامترهای پاور کامپیوتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که آیا قطعه‌ی مورد نظر به درستی کار می‌کند یا خیر. هر یک از قطعات سخت افزاری مقدار توان مصرفی خاص خود را دارند که می توان با جمع نمودن مقدار توان ها،  توان مصرفی کلی سیستم خود را محاسبه نمایید.

منبع تغذیه سیلوراستون مدل GM600-2UG

اجازه دهید ببینیم ساختار داخل پاور چگونه است؟ البته قبل از شروع بررسی آناتومی متذکر می‌شویم که خودتان هرگز پاور کامپیوترتان را باز نکنید. در داخل این قسمت از کامپیوتر قطعاتی وجود دارند که جریان برق را در خود ذخیره می‌کند و در برخی از آن‌ها جریان زیادی ذخیره می‌شود. فقط حواستون باشه که مدارهای الکترونیکی به اتصال ، حساس هستن و شاید با یک اتصال ساده چند ثانیه ای و گهگاه یک ثانیه ای ، یکی از قطعات مهم مدار یا مادربورد بسوزه .

Corsair RM550x – یکی از بهترین پاورهای کامپیوتر 550 وات

دیدگاه‌ها برای راهنمای صفر تا صد تست پاور کامپیوتر؛ روش های سخت افزاری و نرم افزاری دیجی کالا مگ بسته هستند