تبلیغات هدفمند Targeted advertising چیست؟ مهدی عراقی | smsfars
تبلیغات هدفمند بر دادههایی که قبلا در مورد مشتریان جمعآوریشده است، با استفاده از آمار جمعیتی، علاقه و گرایشهای رفتاری تمرکز دارد. استفاده از دادههای مشتری، حدس و گمان را از جذب مشتری حذف میکند و هزینههای کاربرانی را که بعید به نظر میرسد تبدیل کنند، کاهش میدهد. از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی آن را پیادهسازی کنید، میتوانید سرعت پیشرفتتان را دوچندان کنید. در نهایت افزایش نرخ تبدیل و بیشتر شدن مشتریان وفادار باعث میشود بتوانید از رقبا پیشی بگیرید.
چه مقدار از اندازه مخاطب برای شبکه های خاص بهترین است؟ تنها راه برای فهمیدن آن آزمایش است. با این حال، اگر به یک برگه تقلب نیاز دارید، توصیه های LinkedIn را در نظر بگیرید. این شبکه اجتماعی مجله خبری اس ام اس فارس توصیه میکند که مخاطبان بیش از نفر را برای محتوای حمایت شده و تبلیغات متنی انتخاب کنید. این توصیه مشابه توصیه قبلی است، اما فقط برای کسانی مناسب است که مخاطبان وفاداری در فیس بوک دارند.
این یک تجربه یکپارچهتر برای مشتریان ایجاد میکند و به آنها کمک میکند به آنها بگویید که محصول شما با چیزی که به آن علاقه دارند مرتبط است. این ارتباط و نیازمندی باعث می شود تا شما منفعت مشتری را مورد توجه قرار داده و فروش بیشتری را در نظر بگیرید. برای این که به نقطه فروش هدفمند محصولات خود برسیم پس از تعیین استراتژی، رعایت و اجرای تمام نکات و اقدامات بالا باید بدانیم که چطور کالا و محصولات خود را تبلیغ کنیم. بنابراین بهتر است با انواع تبلیغات آشنا شده و تبلیغات محصولات را به درستی انجام دهیم. تبلیغات یعنی معرفی و نمایش محصولات و یا خدمات یک شرکت که به مشاغل فرصت میدهد میزان فروش خود را افزایش دهند. البته دقت کنید هر تبلیغاتی باعث افزایش در فروش نمیشود؛ به همین دلیل است که تاکید داریم فروش هدفمند محصولات به تبلیغ هدفمند محصول بستگی دارد.
بررسی کامل 6 آپدیت جدید گوگل ادز
با استفاده از تاکتیک های ذکر شده در بالا، می توانید نتایج تبلیغات هدفمند خود را بهبود بخشید. برای یادگیری نحوه انجام کارآمدتر و خلاقانه تر، به ادامه مطلب مراجعه کنید نمونه هایی از کمپین های هدفمند خیره کننده را بررسی خواهیم کرد. برای به دست آوردن نتایج شفاف، هر بار فقط یک ویژگی را تغییر دهید. با آزمایش مخاطبان خود، در نهایت امیدوارکننده ترین مشتریان خود را پیدا خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که آنها را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید. احتمالا شنیده اید که تست تقسیم برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی شما ضروری است.
- تبلیغات هدفمند در مقایسه با سایر روش های تبلیغ کسب و کار آنلاین دارای مزیت های زیادی است.
- این یعنی شما به تبلیغکنندگان اجازه نمیدهید اطلاعاتی بیش از آنچه خودتان میخواهید درباره شما داشته باشند.
- هزینه تبلیغات محیطی در مواردی بسیار سنگین بوده و تجارتهای محلی و کوچک توان انجام آن را ندارند، ولی میتوان با استفاده از روشهای خلاقانه ما، هزینه تبلیغات محیطی را تا حد زیادی کاهش داده و اثرگذاری آن را افزایش داد.
- در کنار این مزایا، استفاده از این روش برای تبلیغات کالا و خدمات، معایبی نیز به دنبال دارد که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
برای اینکه بتوانید به درستی برنامه تبلیغات هدفمند خود را پیاده کنید، فقط مشخص کردن مخاطبان هدف کافی نیست. باید ببینید اهدافتان چیست، چه مزایای رقابتیای برای هر بخش از بازار دارید، پیام شما برای آنها چیست، تقویم محتواییتان چگونه باشد و… . ضمن اینکه در نهایت باید شاخصهایی را مشخص کنید و ببینید تا چه اندازه به آنها رسیدهاید. همان گونه که گفته شد مزایای تبلیغات محیطی روی بازاریابی بسیار زیاد است. اگر محتوای تبلیغ خلاقانه باشد، ذهن مردم را درگیر خود خواهد کرد و در نتیجه تأثیر تبلیغات محیطی افزایش خواهد یافت.