بهترین روش های تبلیغ نمایندگی بیمه
حالا که در این مقاله به معرفی ۶ روش دیگر در کنار تبلیغات پیامکی برای نمایندگی بیمه پرداخته و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کردیم، بیایید ببینیم که چرا پیامک نسبت به این روشها کارآمدتر است.
- هزینه کمتر: ارسال پیامک در مقایسه با سایر روشها مثل تبلیغات کلیکی، تلویزیون و اجاره بیلبورد هزینهای بسیار کمتر را داشته و همچنین دسترسی به جامعه هدف بالاتری را فراهم میکند.
- دسترسی مستقیم به مخاطب: در این روش شما از طریق شماره موبایل مخاطب با وی ارتباط مستقیم دارید؛ هر جایی که گوشی وی همراهش باشد، شما نیز به وی دسترسی دارید.
- بازدهی سریعتر: نرخ بررسی این تبلیغ در مقایسه با سایر روشها بالاتر است. بهطوریکه گفته میشود بیش از ۹۵ درصد افراد در همان ۱۰ دقیقه اول پیامکهای دریافتی را بررسی میکنند.
- امکان شخصیسازی: با توجه به اینکه میتوانید متن پیامک را بر اساس اطلاعات مشتری مانند نام یا تاریخ اتمام بیمه شخصیسازی کنید، این امکان فراهم است تا بهشکلی حرفهایتر تبلیغ هدفمند کنید.
- تعامل مستقیم با مخاطب: شما مستقیما با مخاطب در ارتباط هستید که در صورت استفاده از خط اختصاصی، مشتری نیز میتواند به پیامک شما پاسخ دهد.
- عدم نیاز به اینترنت و ابزار خاص: امروزه گوشی موبایل در دسترس هر فردی است. برخلاف شبکههای اجتماعی که نیازمند اینترنت و گوشی هوشمند هستند، میتوان به یک گوشی ساده نیز پیامک ارسال کرد.
با خرید پنل پیامکی از فراز اساماس یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار میگیرد که میتوانید از طریق اینترنت وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات مختلف سامانه برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده کنید. برای این کار نیازی به خرید تجهیزات خاص ندارید. همچنین در صورت داشتن سایت میتوانید پنل خریداری شده را از طریق API پیامکی به سایت خود متصل کنید و فرآیندهای ارسال پیامک را به کاربران سایت خودکار کنید.
با این حال، تبلیغات پیامکی با هزینه کم، دسترسی مستقیم و بازدهی سریعتر، بهترین گزینه برای نمایندگان بیمه است. پس چرا منتظرید؟ همین امروز با کارشناسان پشتیبانی فراز اساماس تماس گرفته و با خرید پنل پیامکی شروع کنید.
پیامک ابزاری است که امکانات متعددی را برای ارسال در اختیارتان قرار میدهد که امکان هدفگیری مخاطبان را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن و حتی جنسیت فراهم میکند. علاوه بر این با توجه به اینکه پنل پیامکی فراز اساماس دارای بانک شماره موبایل مشاغل است، میتوانید بیمههایی مانند حوادث، آسانسور و مدیریت ساختمان را با این رویکرد هدفگذاری کنید. اهمیت استفاده از پیامک برای دفتر بیمه فراتر از اینها است که پیشنهاد میکنم مقاله کاربرد پنل پیامک برای نمایندگی بیمه را برای این منظور مطالعه کنید.
۳. تبلیغات محیطی برای نمایندگی بیمه
این روش در مقایسه با سایر روشهایی که در این مقاله بررسی میکنیم، بازدهی سریعتر، هزینه کمتر و نرخ تبدیل بالاتری را دارد. از سوی دیگر میتواند به عنوان یک ابزار مکمل برای ادغام با سایر روشهای مورد استفاده قرار گیرد. بهعنوان مثال میتوانید از طریق ارسال پیامک تبلیغ بیمه با ارسال لینک خرید، کد تخفیف را به مخاطبان ارسال کنید تا از طریق آن با قیمتی ارزانتر بیمه خود را آنلاین خریداری کنند.
تبلیغ نمایندگی بیمه شمل روش های سنتی و مدرن است. با اینکه در دنیای دیجیتال امروز تبلیغات مدرن حسابی جا خوش کردهاند، اما با اینحال نمیتوان از تبلیغات سنتی هم گذشت.
۱. تبلیغات دیجیتال برای نمایندگیهای بیمه
همچنین در این شیوه امکان هدفگذاری بسیار محدود است و تنها میتوان بر اساس جدول پخش برنامهها تا حدودی مخاطبان را بر اساس سن یا جنسیت هدفگیری کرد. بهعنوان مثال در بین پخش بازی فوتبال که میتوانید بیشتر افراد جوان که شامل آقایان هستند را هدفگیری کنید.
۶. تبلیغ شرکت بیمه با ثبت لوکیشن روی نقشه
مزیت اصلی این روش برندینگ قوی در ناحیه جغرافیایی است. اما در مقابل معایب آن شامل هزینه بسیار بالا برای اجاره بیلبورد، عدم امکان هدفگذاری حرفهای و دوستدار نبودن برای محیط زیست در روش پخش تراکت هستند.
۴. تبلیغ نمایندگی بیمه در شبکههای اجتماعی
ثبت مکان در نقشههای آنلاینی همچون Google Map نیز به شما این امکان را میدهد تا افرادی که جستجوهای مرتبطی مانند «نمایندگی بیمه نزدیک من» را انجام دادند، قادر به بافتن شما باشند. این روش هزینهای ندارد و خیلی راحت میتوانید موقعیت خود را در نقشههای مختلف درج کنید. اما در نقشههایی مانند نشان و بلد که نسخه ایرانی هستند، امکان نمایش تبلیغات درون برنامه را دارید که با نزدیک شدن افراد به موقعیت شما تبلیغ شما را نشان میدهند.
در دنیای پررقابت امروز برای مشاغل مختلفی اعم از شرکتهای بیمه، تبلیغات هوشمندانه میتواند شما را از سایر همکاران مستثنی کرده و عامل کلیدی افزایش فروش و مشتری باشد. اما کدام روش تبلیغ نمایندگی بیمه بهترین نتیجه را دارد؟ خصوصا در شرایطی که این شغل بهشدت اشباعشده بهنظر میرسد و بسیاری افراد پس از بازنشستگی از شغل اصلی به آن روی میآورند.
مهمترین مزیت این روش جذب مشتریان محلی است. اما با این حال همین گزینه جزو معایب است که نمیتوانید روی افرادی خارج از منطقه خود به خوبی مانور دهید. بنابراین نیاز است که بهطور مداوم موقعیت خود را با درج تصاویر، دعوت از مشتریان برای ارسال نظر و پاسخ به پرسشهای متداول بهینهسازی کنید تا با افزایش شانس نمایش در جستجوها، کاربران بیشتری را جذب کنید.
۷. همکاری با سایتها و اپلیکیشنهای خرید بیمه

بهمنظور استفاده کارآمدتر از پیامک میتوانید با مراجعه به صفحه نمونه پیامک آماده برای مشاغل به جستجوی نمونه متنهای پیامک پرداخته و از CTA مناسب همراه با متن پیامک اصولی، بهترین نتیجه را از بازاریابی پیامکی دریافت کنید.
جمعبندی نهایی
تبلیغات در تلویزیون و رادیو برای نمایندگی بیمه میتوانند در دراز مدت روی افزایش شناخت برند موثر باشند. خصوصا اینکه امکان نمایش تبلیغ لحظهای به میلیونها کاربر فراهم است. اما در مقابل هزینههای این روش بهشدت بالاست که نمیتواند گزینه خوبی برای نمایندگان بیمه باشد و بیشتر کارگزاران اصلی قادر به استفاده از این روی هستند.
از طرفی دیگر در صورت پایین بودن تعداد سفارش نمیتوان انتظار درآمد بالا داشت. چرا که وابسته به پلتفرم هستید و از طرفی دیگر باید بخشی از درآمد فروش را به عنوان حق کمیسیون پرداخت کنید. عیب دیگر این روش تنوع بالای شرکتهای بیمه است که شاید مشتری از شرکت بیمه شما با توجه به سطح توانگری و عوامل دیگر اصلا خرید نکند.
چرا پیامک بهترین روش تبلیغ بیمه است؟
تبلیغات دیجیتال آندسته از روشهایی هستند که در دنیای اینترنت اجرا میشوند. از طراحی سایت و سئو نمایندگی بیمه گرفته تا تبلیغات توسط گوگل ادز و ایمیل مارکتینگ است. این روش به شما امکان میدهد تا در جستجوهای مرتبطی مانند «بهترین بیمه عمر» یا «خرید بیمه آنلاین» دیده شوید و مشتریان خود را جذب کنید.
امروزه عدم توجه به استفاده از تبلیغات برای نمایندگیهای بیمه مانند ین است که دفتری مجلل را در انتهای یک کوچه بنبست اجاره کرده باشید؛ حتی یک مشتری هم پر نمیزند و مشغول مگس پراندن خواهید بود. بدون آن، نه تنها رشدی ندارید، بلکه شانس دیده شدن در میان رقبا هم به حداقل میرسد.
تبلیغات محیطی شامل راهکارهای فیزیکی برای تبلیغ شرکت بیمه هستند. از چاپ و اجاره بیلبوردهای سطح شهر گرفته تا پخش تراکت و چاپ بنر در مکانهای شلوغ که میتوانند مشتریان محلی را جذب کنند. این روش نیز امکان هدفگذاری را به شما خواهد داد، اما با توجه به محدودیتهایی مثل میزان تردد افراد در آن مکان دارد، نمیتوان به شکل زیادی روی آن مانور داد. خصوصا اینکه امکان تعامل مستقیمی که در زمان کوتاهی باشد، توسط مخاطب نیز فراهم نیست.
به این معنی که با برگزاری مسابقه در این رسانهها از کاربران بخواهید با دنبال کردن، درج دیدگاه در پستهای شما و یا بازنشر آن از طریق استوری یا ریپست کردن، در مسابقه شرکت کرده و به قید قرعه جایزهای دریافت کنند. این کار میتواند روی افزایش بازدید پست، تعداد دنبال کنندگان و از همه مهمتر برندینگ تاثیر بهشدت بالایی داشته باشد. خصوصا اینکه میتوانید از طریق پیامک نیز مشترکین قبلی خود را نیز دعوت کنید در این مسابقات یا نظرسنجیها شرکت کنند.
در صنعتی که اعتماد و آگاهی مشتری حرف اول را میزند، تبلیغات هدفمند به شما کمک میکند تا خدمات خود را به گوش مخاطبان برسانید، برند خود را تقویت کنید و فروش بیشتری ر تجربه کنید. اما با توجه به نوع فعالیتی که به عنون نماینده دارید، انتخاب روشی کم هزینه برای تبلیغات که نرخ تبدیل قابل قبولی داشته باشد، چالش اصلی است.
بهترین روش های تبلیغ نمایندگی بیمه
یکی دیگر از روشهای تبلیغ نمایندگی بیمه همکاری با سایتها و اپلیکیشنهای فروش آنلاین بیمه همچون بیمه بازار و ازکی است. با اینکه از طریق این سایتها میتوانید مشتریان بسیار زیادی را جذب کنید، اما قابلیت اینکه مشتری بتواند انتخاب کند از نمایندگی بیمه شما خرید صورت گیرد فراهم نیست. از همینرو پایین بودن تعداد نمایندگی همان شرکت بیمه در شهر شما، میتواند عاملی در افزایش فروش باشد.
تبلیغات نمایندگی بیمه مهمترین چیزی است که روی افزایش درآمد و فروش بیشتر تاثیر دارد. اما انتخاب روش درست است که منجر به موفقیت خواهد شد. از تبلیغات دیجیتال و شبکههای اجتماعی گرفته تا بیلبوردها و تبلیغ در رسانههایی مثل تلویزیون، هر روش مزایا و معایب خود را دارد. از هزینههای بالا گرفته تا مدت زمان اجرای کمپین که میتواند روی اثرگذاری آن موثر باشد.
علاوه بر همه اینها وجود قابلیتهایی مثل دفترچه تلفن پیامکی و امکان ارسال پیامک زماندار از طریق پنل و حتی API سامانه، شرایطی را فراهم میکند که پیامکهای یادآور اقساط یا تمدید بیمه را بدون نیاز به دخالت انسانی در زمان مقرر ارسال کنید.
چگونه از پنل پیامکی برای تبلیغات نمایندگی بیمه استفاده کنیم؟
جدای از همه موارد بالا، امکان ارسال پیامک بر اساس استان و شهر، از روی نقشه، کد پستی، ارسال پیامک زنده از طرق دکلهای مخابراتی را در اختیار دارید که بسته به روش انتخابی میتوانید مخاطبان را بر اساس سن، جنسیت، اپراتور و همچنین رهگذر بودن یا نبودن انجام دهید. چنین سناریوهایی در کنار امکان تلفیق سایر روشهای تبلیغاتی مانند لینک دادن به سایت، شبکههای اجتماعی یا استفاده از کوتاه کنندههای لینک به شما سرنخهای بیشتری میدهد تا کمپینهای خود را هدفمندتر اجرا کنید.
امروزه افراد در شبکههای اجتماعی حضوری بسیار پررنگ دارند. از تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام گرفته تا لینکدین و اکس که میتوانید به تبلیغ نمایندگی بیمه خود بپردازید. قابلیتهایی که این رسانهها برای بازنشر پستها دارند این امکان را میدهد که بتوانید از روشهای تلفیقی دیگری مانند تبلیغ دهان به دهان نیز استفاده کنید.
این روش با اینکه از مزایایی مثل هدفگیری دقیق کاربران بر اساس سن، موقعیت جغرافیایی و علاقهمندیها و امکان تحلیل دقیق نتایج کمپینها برخوردار است، اما در مقابل هزینه بهشدت بالایی دارد و تا زمانی که برای تبلیغات هزینه کنید بازدهی خود را نشان خواهد داد. از طرف دیگر روشهایی مانند سئو و طراحی سایت، در بلند مدت نتایج خود را نشان میدهند.
۲. تبلیغات پیامکی برای نمایندگی بیمه
در این مقاله، روشهای مختلف تبلیغات برای بیمه را بررسی کرده و با مقایسه آنها با تبلیغات پیامکی نشان میدهیم که چرا پیامک به دلیل هزینه کمتر، دسترسی مستقیم به مخاطب و بازدهی سریعتر برای اجرای کمپینها، گزینه ایدهآلتری برای تبلیغات بیمه است.
اهمیت تبلیغات برای نمایندگی بیمه
یکی دیگر از روشهای تبلیغ نمایندگی بیمه از طریق پیامک است. بدین معنی که با ارسال پیامهای کوتاه و جذاب به مشتریان بالقوه، آنها را به مشتری تبدیل کنید. پیامک یک راه ارتباطی مستقیم با مخاطب است که نیازی به اینترنت و ابزار خیلی خاص هم ندارد؛ از همینرو با نرخ باز شدن بالای ۹۵ درصدی در همان دقایق اولیه، یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغ را در اختیار دارید.
برای استفاده از پنل پیامک برای شرکت بیمه کافی است ابتدا یک پنل مناسب خریداری کنید. برای این منظور میتوانید از خدمات شرکت فراز اساماس به نشانی www.farazsms.com استفاده کنید. ما بیش از ۱۰ سال است که در این زمینه فعالیت داریم و با توجه به همکاری که با شرکتهای بیمه مختلف داریم، میتوانیم مشاورههای لازم را در خصوص استفاده کارآمدتر از پیامک برای نمایندگی بیمه به شما ارائه کنیم.
تعامل بالا بهصورت مستقیم و امکان استفاده از انواع فرمت محتوا مهمترین مزایای این روش تبلیغ برای نمایندگی بیمه هستند. اما در مقابل هزینههای تولید محتوا بالا بوده و مدت زمانی که بتوانید یک پست را وایرال کنید یا دنبال کنندگان خود را افزایش دهید طولانی خواهد بود.