بهترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی
موفقیت این روش وابستگی بسیار شدیدی به ترفند فروش، استفاده از طراحی گرافیک جذاب و در عینحال مینیمال و موقعیتهایی که برای تبلیغ انتخاب میکنید دارد. این روش نیز با توجه به هزینههای اجاره بیلبورد و محدودیت زمانی در نمایش تبلیغ تا حدودی پر هزینه بوده و نرخ تبدیل آن طولانی مدت است.
چگونگی خرید پنل پیامکی برای فروشگاه لوازم خانگی
یکی دیگر از روشهای تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی که البته هزینه بهشدت بالایی دارد، تبلیغ در رسانههایی مانند تلویزیون و رادیو است. به دلیل هزینه بالا، استفاده از آن برای فروشگاههای کوچک توصیه نمیشود. اما برای اینکه نتیجه بهتری از آن بگیرید، بهتر است استفاده از این روش را در قالب جشنوارههای فروش، تعویض محصول یا فروش اقساطی ارائه کنید. همچنین تمرکز روی بازار هدف خاصی مانند خرید هیزیه نیز میتواند برای استفاده از این روش تبلیغاتی موثر باشد.
مزایای تبلیغات در روزنامه و نیازمندی عبارتند از:
- هزینه کمتر نسبت به سایر روشها همچون تلویزیون و رادیو.
- دسترسی به مشتریان محلی و سنتی.
- افزایش آگاهی از برند.
مدرنترین روش تبلیغ محسوب میشود که امکان هدفمند سازی مخاطبان را نیز در اختیار شما قرار میدهد. همچنین با توجه به اینکه میتوان با سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند کوتاه کننده لینک آن را ادغام کرد، تبلیغات پیامکی برای لوازم خانگی دادههای بیشتری از مشخصات و ویژگی مخاطبان شما ارائه میدهد که میتوان با بررسی این اطلاعات دلایل موفقیت و شکست هر کمپین تبلیغ را بهسادگی بررسی و رفع کرد.
در استفاده از این روش باید دقت کنید که محتوای تبلیغ در صفحات اولیه نمایش داده شود. اگر در صفحات ثانویه استفاده میکنید، به موضوع ستونها دقت کنید که جزو پرطرفدارترینها باشد. بهعنوان مثال گروه ورزشی میتواند بهترین انتخاب باشد.
۴. تبلیغات پیامکی فروشگاه لوازم خانگی
تمامی امکانات فوق را همراه با بیش از ۱۰۰ قابلیت دیگر میتوانید از پنل پیامکی فراز اساماس دریافت کنید. کافی است همین حالا با مراجعه به نشانی اینترنتی www.farazsms.com یکی از بستههای پیامکی را متناسب با هزینه ارسال هر پیامک و امکانات ارائه شده خریداری کنید. یک نام کاربری و رمز عبور برای ورود به حساب کاربری برای شما ارسال خواهد شد. پس از ورود به حساب کاربری میتوانید به تمامی امکانات بالا دسترسی داشته و بر اساس فیلترها و سناریوهای مختلف پیامکهای هدفمند ارسال کنید.
مزایای تبلیغات پیامکی برای فروش لوازم خانگی
- دسترسی مستقیم و بدون واسطه به طیف وسیعی از مشتریان.
- هزینه بسیار کمتر در مقایسه با سایر روش های معرفی شده.
- نرخ تبدیل بالا با توجه به اینکه ۹۰ درصد افراد در همان ۵ دقیقه اولیه پیامک دریافتی را بررسی میکنند.
- امکان اجرای کمپینهای تخفیف و فروش ویژه با ارسال لحظهای پیامک از طریق دکل همراه اول با امکان تفکیک بر اساس رهگذر بودن.
- امکان تبلیغات هدفمند بر اساس اطلاعات مشتری مانند نام، تاریخ خرید، محصولات مورد علاقه و بسیاری دادههای دیگر که بر اساس رفتار مشتری با استفاده از ابزارهای پیامکی و تلفیق آن با سایر ابزارها مثل کوتاه کننده لینک قابل جمعآوری است.
مهمترین نکته در این روش داشتن سئو عالی برای سایت است که باید مدت زمانی را صرف بهبود رتبه در نتایج جستجو کنید. همین عامل شاید تنها بدی این روش باشد که در طولانی مدت و با صرف هزینه بیشتر بازدهی خود را نشان میدهد. اما همین که به هدف برسید کار برای تبلیغات ساده خواهد شد.
۲. تبلیغ فروشگاه لوازم خانگی در شبکه های اجتماعی
از سوی دیگر محتوایی که قرار است مشتری ببیند باید جذاب و خارج از رفتارهای کلیشهای باشد. تبلیغات تلویزیونی بهخصوص میان برنامهها و فیلمهای پرطرفدار میتواند در لحظه امکان نمایش به میلیونها نفر را داشته باشد که درصد بالایی از آنها را به مشتری تبدیل نماید.
مزایای داشتن سایت برای تبلیغ لوازم خانگی عبارتند از:
- دسترسی ۲۴ ساعته مشتریان به فروشگاه آنلاین شما.
- جذب مشتریان به تعداد بالا از هر جای ایران.
- نرخ تبدیل بالاتر در فروش محصول؛ بهویژه در شهرهای کوچک که قیمتهای ارزانتری ارائه میدهند.
- امکان نمایش جزئیات کامل محصول با امکان ارائه مشاوره قبل از خرید به مشتریان از روشهای ارتباطی مختلف.
نکته: برای موفقیت در کمپین تبلیغات پیامکی فروش لوازم خانگی سعی کنید که حتما متن پیامک کوتاه، جذاب و با CTA مناسب تهیه کنید. همچنین برای اثرپذیری بهتر، از ترفندهای فروش جشنوارهای یا دادن کد تخفیف استفاده کنید که دارای فوریت باشد. یعنی مدت زمان ارائه پیشنهاد را بهقدری محدود کنید که مشتری احساس کند چنین چیزی تکرار نخواهد شد و اقدام به خرید کند.
جمع بندی نهایی
در استفاده از این روش باشد به استفاده از هشتگها و ترفندهایی که میتواند منجر به افزایش بازدید شود توجه داشته باشید. این روش نیز مشکلات خاص خود را برای تولید محتوا و افزایش بازدید هر محتوا خواهد داشت که از همینرو باید زمان و هزینه بالایی برای دست یافتن آن صرف کنید. هرچه دنبال کنندگان افزایش یابند، بازدهی بهتری با این روش دریافت خواهید کرد.
۳. تبلیغات در روزنامه و نیازمندی
رسیدن به اهداف فوق میتواند با استفاده از روشهای تبلیغ سنتی همچون تبلیغات محیطی و تبلیغات مدرن همچون پنل پیامکی تبلیغاتی صورت گیرد. اما مسئله اینجاست که روشهایی با کمترین هزینه در کنار اثرگذاری کوتاهمدت اهمیت بالایی پیدا میکنند که در ادامه به بررسی مزایا، کاربردها و معایب هر روش خواهیم پرداخت. بیایید با هم به بررسی روشهای سنتی و مدرن برای تبلیغ نحصولات بپردازیم.
روش های مرسوم تبلیغاتی برای فروشگاه لوازم خانگی
مزایای تبلغ در تلویزیون و رادیو عبارتند از:
- افزایش آگاهی گسترده از برند.
- امکان جذب مشتری از سراسر کشور.
- تاثیرگذاری بالاتر بهدلیل نوع محتوا.
- امکان پیادهسازی کمپینهای هدفمند با توجه به زمان پخش و نوع مخاطب.
برخی افراد، خصوصا افراد سالخوره و پا بهسن، همچنان از روزنامه و مجلات هم برای سرگرمی و هم اطلاع از اخبار و رویدادهای روزانه استفاده میکنند. از اینرو تبلیغات در روزنامه و مجلات نیز میتواند یکی از راههای تبلیغ برای فروش لوازم خانگی باشد. با توجه به اینکه بازار هدف مخاطبان در این روش کوچکتر است و محدود به فروشگاههای محلی میشود، در استفاده از آن باید دقت بسیار بالایی داشته باشید. نوع گرافیک تبلیغ و استفاده از ترفند فروشی که استفاده خواهید کرد، تاثیر عمیقی در موفقیت یا شکست کمپین خواهد داشت.
بسیاری کاربران در انتخاب محصول مناسب تخصص کافی را ندارند و با اصطلاحات مختلفی که برای هر محصول وجود دارد آشنا نیستند. از همینرو میتوان با تولید محتوا در اینستاگرام و یوتوب، به عنوان مرجعی برای راهنمای خرید فعالیت کرده و سپس مشتری را برای خرید ترغیب کنید تا از فروشگاه شما خرید نمایند. یا اینکه میتوانید از کسانی که در این زمینه محتوا تولید میکنند، سفارش تبلیغ دهید. تولید ویدئوهای جذاب با محتوای مناسب ضمن اینکه به کاربران اطلاعات ارزشمندی میدهد، آنها را ترغیب به خرید از شما خواهد کرد که منجر به فروش بیشتر محصول خواهد شد.
اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در استفاده از پیامک برای تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی هستید، کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در فراز اساماس آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند.
مزایای تبلیغات محیطی برای فروش لوازم خانگی عبارتند از:
- جلب توجه رهگذران و افزایش آگاهی آنها از نام فروشگاه و برندتان.
- امکان فروش به مشتریان محلی و وفادار کردن آنها.
- نرخ تبدیل بالاتر در ایام خاص.
- افزایش تردد به موقعیت مکانی فروشگاه که میتواند روی جستجوی نقشه گوگل موثر باشد.
تصور کنید یک فروشگاه لوازم خانگی با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و در بهترین نقطه شهر دارید؛ اما مشتریان از وجود شما بیاطلاع هستند(!) بله؛ در دنیای پررقابت امروز، تنها فروشگاههایی که استراتژی درستی برای تبلیغات داشته باشند موفق خواهند بود. اما آیا میدانید بهترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی کدام است و هریک چه میزان اثرگذاری را دارند؟
با اینکه تبلیغات مدرن در فضای مجازی گسترش یافته و اثرگذاری بهشدت بالاتری دارد، اما با اینحال برخی روشهای سنتی مثل چاپ بنر در سطح شهر، چاپ بیلبورد، چاپ و توزیع بروشور یا تراکت همچنان تاثیرگذاری بالایی دارند. اما در استفاده از این روش باید دقت داشت که باید به صورت فصلی از آنها بهره برد.
یکی دیگر از بهترین روش تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی استفاده از پیامک است. با استفاده از پیامک شما دسترسی مستقیمی به افراد بالقوه دارید که میتوانند مشتریان شما باشند. پیامک راهی ارتباطی و کمهزینه با آنهاست که نرخ تبدیل بالایی داشته و همچنین در مدت زمان کوتاهی اثرگذاری خود را نشان میدهد. استفاده از پیامک برای جشنوارههایی که بخواهید در مدت زمان کوتاهی تبلیغی گسترده انجام دهید عالی است.
با وجود روشهای تبلیغاتی متنوع، همچنان تبلیغات پیامکی یکی از پربازدهترین، کمهزینهترین و با امکان ایجاد کاملترین نوع هدفمندی است. این روش امکان ارتباط مستقیم و بدون واسطه را با مشتری فراهم میکند که میتوانید با توجه به اطلاعات و شناختی که از بازار هدف خود دارید، لحن مناسب را برای ارتباط با هر مشتری پیادهسازی کنید. از طرفی دیگر امکان تلفیق آن با سایر روشهای دیجیتال مارکتینگ باعث میشود که اطلاعات خود را از هر مشتری کامل کنید تا در کمپینهای بعدی، پیامکهای خود را هدفمندتر ارسال کنید.
بهترین راهکارهای تبلیغات فروش لوازم منزل عبارتند از:
۱. طراحی و سئو سایت فروش لوازم خانگی
این روش تبلیغ لوازم خانگی بیشتر برای فروشگاههای بسیار بزرگ و برندهای شناخته شده موثر است که هزینه بهشدت بالایی دارد. اما در عینحال نرخ تبدیل بالایی دارد که لازم است تیم فروش گستردهای را داشته باشید که پس از زمان پخش بتوان بهسادگی پاسخگوی تعداد بالای تماسها و مشتریان بود.
۶. چاپ بنر، بیلبورد و بروشور تبلیغاتی
دنیای امروز دنیایی نیست که فقط به مشتریان حضوری و محلی اکتفا کنید. در کنار رقابت بهشدت بالا، مشاغل فروشگاهی نیز اشباع شده و شاهد دهها فروشگاه در هر محله هستیم که همه آنها تشنه مشتری هستند. این تشنگی نیز با استفاده از روشهایی که برای تبلیغ کردن وجود دارد سیرآب خواهد شد.
بررسی اهمیت تبلیغات فروشگاه لوازم خانگی
یک استراتژی موفق تبلیغاتی باید برای موفقیت ویژگیهای زیر را دارا باشد:
- آگاهی از برند شما را افزایش دهد.
- مشتریان بالقوه را به خرید کردن ترغیب کند.
- منجر به افزایش فروش شود.
- مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند.
در دنیای رقابتی امروز که ابزارهای متنوعی برای معرفی برند وجود دارد، تبلیغات برای فروشگاه لوازم منزل امری غیرقابل انکار است. بدون تبلیغات دست یافتن به مشتریان بسیار سخت است و نمیتوان در مدت کوتاهی محصولات را به فروش رساند. مشتریان برای خرید لوازم خانگی دنبال فروشگاهی هستند که جدای از قیمت، محصولات متنوع و با کیفیتی را نیز ارائه دهد. از اینرو تبلیغات یکی از روشهای شناساندن فروشگاه با چنین مشخصاتی به مشتری است.
روشهای تبلیغ لوازم خانگی در شبکههای اجتماعی عبارتند از:
- تولید محتوای ویدئویی از معرفی محصول، راهنمای استفاده یا رفع خرابیها.
- همکاری با افراد شناخته شده یا اصطلاحا بلاگرهای فعال در زمینه لوازم خانگی.
- برگزاری مسابقه یا کمپینهای تخفیفی برای محصولاتی که در انبار به تعداد کم باقی ماندهاند.
- استفاده از تبلیغات پولی اینستاگرام برای نمایش بیشتر که منجر به افزایش فروش میگردد.
یک سایت برای فروش لوازم خانگی لزوما نیازی نیست که فروشگاهی باشد. امروزه افراد برای جستجوی محصول مناسب ابتدا در اینترنت جستجو میکنند و با بررسی مشخصات محصول مطابق با نیاز و بودجهای که دارند، سعی در انتخاب بهترین محصول هستند. با طراحی سایتی که به خوبی روی سئو آن کار شده باشد، میتوانید از طریق موتورهای جستجو ترافیک مناسبی دریافت کنید. اگر امکان فروش آنلاین را داشته باشید کار شما در تبدیل کاربر به مشتری و افزایش نرخ تبدیل سادهتر است. در غیر اینصورت میتوانید با داشتن رابط کاربری و CTA مناسب، آنها را به خرید تلفنی ترغیب کنید.
مثلا در ایام نزدیک به عید نوروز که خانه تکانی انجام میگیرد و برخی افراد به دنبال نو کردن لوازم خانگی خود هستند، میتوانید در قالب جشنواره تعویض محصول یا فروش اقساطی به تبلیغ با این روش بپردازید. با توجه به اینکه افراد هدف در چنین زمانهایی بیشتر هستند، با ترفندهایی مانند تخفیف، تعویض، فروش اقساطی یا یکی بخر دوتا ببر، نرخ تبدیل بالاتری نیز در اختیارتان قرار میدهد.

کاربردهای پنل پیامکی برای فروشگاه لوازم خانگی عبارتند از:
- ارسال تخفیفات ویژه، پیشنهادات فروش و جشنوارهها از طریق پیامک.
- ارسال مراحل جزئیات سفارش مشتری و امکان پیگری سفارشات.
- ارسال لینک خرید محصول و هدایت مشتری در مسیر خرید(پیادهسازی سفر مشتری).
- تبلیغ هدفمند بر اساس شهر و استان، بر اساس نقشه، دکل همراه اول و ایرانسل با امکان تفکیک بر اساس سن و جنسیت.
برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه نیاز به خرید پنل پیامکی دارید. اما با توجه به اینکه این ابزار امکانات بسیار گستردهای را در اختیار قرار میدهد، به این نکته توجه کنید که امکانات زیر را حتما در اختیار قرار داشته باشید:
- امکان ارسال پیامک بر اساس استان و شهر، نقشه، کد پستی و دکلهای مخابراتی.
- قابلیت ارسال بر اساس مشاغل و داشتن بانک شماره موبایل.
- امکان تفکیک شمارهها بر اساس سن و جنسیت مخاطبان همراه با نوع اپراتور.
- قابلیت ارسال پیامک خودکار و زمانبندی شده و امکانات حرفهای.
- پشتیبانی از دفترچه تلفن پیامکی با امکان ساخت بی نهایت گروه.
- قابلیت ذخیره خودکار شمارهها در گروه مجزای دفترچه تلفن که پیامک ارسال میکنند.
برای موفقیت این روش لازم است که با استفاده از ترفندهایی مانند دادن تخفیف، پیشنهاد لحظهای برای محصولات خاص، انتخاب CTA مناسب در متن پیامک و همچنین ارسال پیامک در زمان درستی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنم به وبلاگ فراز اساماس مراجعه و از مقالات مختلفی که در خصوص ترفندهای بازاریابی پیامکی آماده کردهایم استفاده کنید.