بهترین روش تبلیغات شغل چاپخانه و خدمات چاپ
با اینکه روشهای مختلفی برای تبلیغ وجود دارد، اما استفاده از راههایی که باعث هدف قرار دادن مشتری بر اساس نیاز وی شود موثرتر است. در این بین ارسال پیامک تبلیغاتی با خرید پنل پیامکی گزینهای عالی محسوب میشود که در ادامه به بررسی مزایا و مقایسه آن با روشهای تبلیغاتی مختلف خواهم پرداخت.
اهمیت تبلیغ برای چاپخانه و خدمات چاپ
ضربالمثل «کوزهگر از کوزه شکسته آب میخورد» مصداق بارز این روش تبلیغاتی است. تبلیغ چاپخانه از طریق چاپ بنر، پخش تراکت و اجاره بیلبورد در میادین پرتردد شهر یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی است.
برای مثال فرمهای استعلام قیمت آنلاین بر اساس سایز و نوع طرح را ایجاد کنید. مشتری نیز میتواند طرح دلخواه خود را از این طریق ارسال کرده و جزئیات دقیقتری دریافت کند.
میتوانید با کمک قابلیتهای متنوعی که پنل پیامکی دارد، سناریوهای مختلفی را اجرا کرده و به مخاطبان هدف خود بر اساس اطلاعات شغلی، سن، جنسیت و دیگر مشخصهها پیامک هدفمند با نرخ تبدیل بالا بفرستید.
روش تبلیغ | هزینه | اجرا | نرخ تبدیل | بازدهی |
---|---|---|---|---|
پیامک | بسیار پایین | خیلی سریع | بالای ۹۸ درصد | بسیار بالا |
سوشال مدیا | متوسط | زمانبر | ۳۰ تا ۵۰ درصد | بالا |
چاپی و محیطی | متوسط به بالا | زمانبر | ۱۰ تا ۳۰ درصد | متوسط |
طراحی سایت | بالا | طولانی | ۳۰ تا ۵۰ درصد | بالا |
همکاری با سایرین | کم | متوسط | ۴۰ تا ۶۰ درصد | متوسط |
نکات کلیدی تبلیغات پیامکی برای خدمات چاپ
تبلیغ شغل چاپخانه مثل هر کسب و کار دیگری وقتی با تمرکز روی برندینگ انجام گرفته باشد، میتواند نتایج عالی با خود به دنبال داشته باشد. سعی کنید از روشهای معرفی شده به صورت تلفیقی استفاده کنید تا بازدهی بالاتری کسب کنید.
چنین کسبوکارهایی بهطور مکرر نیاز به خدمات چاپ دارند. یا شغل آنها بهگونهای است که با مشتریان بالقوه شما در ارتباط هستند. میتوانید با آنها وارد همکاری شوید تا از خدمات شما با تخفیف سازمانی بهرهمند شده یا اینکه در ازای معرفی شما به مشتری پورسانت دریافت نمایند.
تنها ایراد این روش همین هزینه بالا برای تولید محتوا و زمانبر بودن افزایش دنبالکننده است. ولی وقتی نتیجه دهد به هزاران مخاطب دسترسی دارید که هرکدام میتوانند مشتری بالقوه شما باشند.
۲. تبلیغات چاپخانه با پنل پیامکی
حالا که با دلایل اهمیت تبلیغات شغل چاپخانه آشنا شدید، بیایید نگاهی مقایسهای به چندتا از روشهای مختلف با استفاده از پیامک داشته باشیم.


۱. تبلیغ خدمات چاپی با شبکههای اجتماعی
ارسال پیامکهایی با مضمون «چاپ کارت ویزیت با طراحی رایگان؛ فقط تا پایان هفته در خدمات چاپ فراز» یا «۲۰ درصد تخفیف چاپ بنر ویژه غرفهداران نمایشگاهی در خدمات چاپ فراز» میتواند بهسرعت مشتریان هدف را جذب کند.
مزیت تبلیغ خدمات چاپ از این طریق جذب مشتریان جدید است که میتوانید با ترفندهایی مانند دادن تخفیف یا تعدادی چاپ هدیه آنها را به مشتری وفادار و دائمی تبدیل کنید. تنها چالش آن نیز یافتن مسیری برای همکاری است که برای هر سه طرف سودده باشد.


پنل پیامکی؛ بهترین روش تبلیغ چاپخانه
با نگاه مقایسهای و گذرا که به روشهای مختلف داشتیم، تبلیغات پیامکی بهدلیل سادگی، هزینه پایین، بازدهی بالا و سرعت اجرای فوقالعاده، بهترین انتخاب برای تبلیغ چاپخانه محسوب میشود.
چاپخانه و کسانی که در زمینه خدمات چاپی فعالیت دارند نیز برای دیده شدن به تبلیغات نیاز دارند. تبلیغ چاپخانه باعث میشود تا مشتریان جدید پیدا کنید. با ترفندهایی مثل دادن تخفیف به مشتریان وفادار، چاپ رایگان بخشی از سفارش بر اساس تعداد بالا و… میتوان نرخ تبدیل را بالاتر برده و روی افزایش وفاداری مشتری تمرکز کرد.
«چاپ کارت ویزیت، چاپ افست در تهران، چاپ بنر ارزان» جزو پرجستجوترین عبارات در زمینه خدمات چاپی هستند. از همینرو طراحی سایت و سئو آن یکی دیگر از بهترین روشهای تبلیغات چاپخانه محسوب میشود.
به همین دلیل تبلیغ برای چاپخانه اهمیت زیادی پیدا میکند که بتواند مشتریانی را پیدا کند که بهطور مکرر نیاز به خدمات چاپ داشته باشند. برای مثال آژانسهای تبلیغاتی یا طراحان غرفههای نمایشگاهی که بهصورت مکرر نیاز به خدماتی مثل چاپ بروشور، تراکت، بنر و… دارند.
بهترین روشهای تبلیغات شغل چاپخانه
این روش که امکان هدفگیری مشتریان محلی را فراهم میکند نرخ تبدیل بالایی دارد. مهمترین نکته در استفاده از این روش، طراحی جذاب و با ترکیب رنگهای عالی است. همچنین استفاده از فونتهای مناسب نیز تاثیر بهشدت بالایی در جذب نگاه مشتری دارند.
سایت استار اس ام اس به نشانی www.farazsms.com بیش از ۱۰ سال است که در زمانه خدمات پیامکی فعالیت دارد. با خرید پنل پیامکی از این سامانه میتوانید به کلیه امکانات معرفی شده دسترسی داشته باشید.
الگوریتم این رسانهها طوری است که میتوانید با استراتژی مناسب در برنامه تولید محتوا، مشتریان علاقهمند به خدمات چاپی را پیدا کنید. مسئله مهم در کیفیت محتوا و خلاقیت در سناریو آن است.
نمایش نمونه کارها تاثیر بالایی در جذب مشتری برای خدمات چاپ دارد. با انتشار نمونه کارهای تصویری و ویدئویی در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، لیندکدین، تلگرام، دریبل و… میتوانید به معرفی خدمات و سطح کیفیت چاپخانه بپردازید.
تنها ایراد این روش هزینه بالا و زمانبر بودن برای کسب رتبه بالا در نتایج جستجو است. معمولا سایتهایی که رتبههای اول تا سوم را دارند، از همین طریق روزانه دهها سفارش چاپ را دریافت میکنند.
۵. همکاری با سایر کسبوکارها
کافی است یکی از بستههای پیامکی را انتخاب کرده و ثبتنام خود را نهایی کنید. در هر جایی که باشید میتوان با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات متنوع سامانه استفاده کرد.
جمعبندی نهایی
میتوانید از طریق تبلیغات B2B وارد همکاری با سایر کسبوکارها شده و مشتریان بالقوه با نرخ تبدیل بالا جذب کنید. برای موفقیت در این روش تمرکز روی افزایش دنبالکننده اهمیت دارد.
گفته میشود که بالای ۹۸ درصد پیامکها در همان ۳ دقیقه اول بررسی میشوند. چنین نرخ نمایشی در هیچکدام از روشهای تبلیغات شغل چاپخانه یا سایر مشاغل وجود ندارد.
دیگر مزایای تبلیغات پیامکی:
- هزینه پایین: هزینه ارسال هر پیامک تبلیغاتی بسته به تعداد کلمات ممکن است از حداقل ۱۵۰ تومان آغاز شود. در حالی که سایر روشها بهطور میانگین حداقل چند هزار تومان هزینه دارند.
- قابلیت ادغام: میتوان با ارسال آدرس شبکه اجتماعی یا سایت، تبلیغات پیامکی را با آنها ادغام کرده و روی افزایش نرخ تبدیل و بازدهی تبلیغات تمرکز کرد.
- هدفمندی بالا: تبلیغات پیامکی این امکان را فراهم میکند تا بر اساس سناریوهای مختلفی مشتریان را هدف قرار داده و برای آنها پیامک بفرستید. برای مثال میتوانید مشترکین ۳۰ تا ۵۰ سال با جنسیت آقا را در محدوده خاصی از شهرتان انتخاب کنید.
- اجرای سریع کمپینها: پیامک بدون واسطه و سریع به دست مشتری میرسد و با توجه به نرخ خواندن بالایی که دارد، خیلی زود میتوان کمپین را اجرا کرده و به بررسی آمار و ورودیها پرداخت.


علاوه بر اینها API پیامکی این سامانه دارای قدرت انعطاف بالایی است که میتوانید آن را به سایت چاپ یا نرمافزارهای حسابداری خود متصل کرده و پیامکهای اطلعرسانی به مشتری یا جزئیات سفارش را بهصورت خودکار ارسال کنید.


پیامک یک ابزار عالی برای تبلیغات چندمنظوره است که قابلیت ادغام با هر روشی را دارد. شما حتی میتوانید در تبلیغات محیطی با قرار دادن یک کلیدواژه از مخاطبان بخواهید تا با ارسال آن به شماره پیامکیتان، لیست خاصی را دریافت کنند. برای مثال لیست هزینه خدمات چاپ را در کنار آدرس سایت یا صفحا اجتماعی قرار دهید.
مزیت اصلی تبلیغات شغل چاپخانه از اینطریق، تاثیر بصری است که روی نگاه مشتری خواهد داشت. از طرفی دیگر توزیع این تبلیغات در مکانهای شلوغ و هدفمند میتواند مشتریان محلی بیشتری جذب کند. خصوصا اینکه خدمات چاپی معمولا دارای مشتریان وفادار زیادی است.
برای تبلیغ چاپخانه با پیامک توصیه میشود شماره مشتریان خود را جمعآوری کنید. در طراحی متن تبلیغ چاپخانه نیز از عبارات ساده، کوتاه و قابل درک استفاده کنید که در انتها دارای CTA مناسبی برای افزایش تعامل مشتری باشد.


۳. تبلیغات سنتی و محیطی خدمات چاپ
اما در مقابل هزینه بالایی دارد. مثلا هزینههای اجاره بیلبورد در میادین و معابر اصلی که باید از طریق شهرداری تهیه کرد بالاست. همچنین اجرای این کمپینهای تبلیغاتی زمانبر است و باید منتظر باشید تا مشتری با دیدن آنها به شما مراجعه نماید.


۴. طراحی و سئو سایت چاپ
مسائلی که باعث میشوند مشتریان خدمات چاپی را از یک چاپخانه خاص دریافت کنند عبارتند از:
- کیفیت بالای چاپ.
- سرعت بالا در چاپ و تحویل کارها.
- ارائه قیمت مناسب و تخفیفی بر اساس حجم سفارش.
برای اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید. کارشناسان استار اس ام اس در هر ساعتی آماده ارائه مشاوره رایگان برای استفاده از پیامک در کسبوکار شما هستند.
همکاری با شرکتهای تبلیغاتی، طراحان گرافیک و برگزار کنندگان رویدادها یکی دیگر از روشهای موثر برای تبلیغات شغل چاپخانه است. دلیل آن افزایش مشتریان وفادار است.
جهت تبلیغات شغل چاپخانه قبل از هرچیز پنل پیامکی را تهیه کنید که جدای از هزینه و پشتیبانی خوب، امکانات متنوعی نیز داشته باشد. قابلیتهایی مثل ارسال پیامکها یادآور، پیامک زماندار، پشتیبانی از بانک شماره بر اساس دستهبندی مشاغل یا مناطق جزو نیازهای اولیه در تبلیغات پیامکی هستند.
با داشتن سایت میتوانید خدمات مختلف خود را با ظاهری منسجم و خیرهکننده معرفی کنید. قیمت و شرایط را برای هر یک از خدمات به اطلاع مشتری برسانید و حتی بسیاری کارها را آنلاین کنید.
قابلیتهایی که پنل پیامکی برای ارسال هدفمند پیامک فراهم میکند، باعث میشود روی افزایش نرخ تبدیل تبلیغات تا ۳۰ درصد موفقیت کسب کنید. برای مثال:
- با استفاده از دفترچه تلفن پیامکی مشتریان وفادار خود را طبقهبندی کرده و به آنهایی که مدتی است سفارشی نداشتهاند پیامکی با متن خلاقانه و تاثیرگذار ارسال کنید.
- برای آماده شدن سفارشات چاپ مشتریان از قابلیت ارسال پیامک زماندار یا یادآور استفاده کنید.
- اگر رویدادی در منطقهای خاص برگزار خواهد شد، با ارسال پیامک منطقهای مخاطبان آن محدوده را برای انجام خدمات چاپ هدف قرار دهید.
- با قابلیت ارسال پیامک زنده از طریق دکلهای مخابراتی در رویدادهای خاصی مثل نمایشگاه، رهگذران محدوده را هدف قرار دهید.
از دیگر مزایای داشتن سایت، کسب اعتبار بالاتر برای چاپخانه است. محدود به مشتریان محلی نیستید و میتوانید از هرجایی مشتری داشته باشید. بسیاری از خدمات چاپی دارای مشتریانی از کشورهای استرالیا هستند که به دلیل قیمت کمتر با توجه به نرخ ارز ترجیح میدهند این خدمات را از ایران دریافت کنند.
تبلیغ چاپخانه از طریق پیامک یکی دیگر از بهترین روشهاست. پیامک یک ابزار مستقیم و بدون واسطه است که دسترسی سریعی به مخاطب را فراهم میکند و نرخ خواندن بالایی دارد.
خدمات چاپی یکی از مشاغل پردرآمدی است که رقابت بسیار بالایی نیز در آن جریان دارد. برای پیروزی در این بازار پر هیاهو، دیده شدن و تمرکز روی برندینگ میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند.