اخبار فارس اس ام اس

برند بوک چیست؟ بررسی و مقایسه طراحی x نمونه برند بوک – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

بررسی بخش‌های مهم در طراحی برندبوک

بخش درباره ما در برند بوک؛ مخصوص به ساختار، مزیت‌ها و شعار برند

دستورالعمل‌های ارتباطی در برندبوک به چگونگی ارتباط برند با مخاطبان خود از طریق لحن، سبک نوشتاری و پیام‌های اصلی اشاره دارد. این دستورالعمل‌ها به برند کمک می‌کند تا پیام‌ها با لحن یکپارچه در کلیه کانال‌های ارتباطی از جمله تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر شوند. یکی از ویژگی‌های مهم دستورالعمل‌های ارتباطی، ایجاد یک لحن مشخص و ثابت است که نشان‌دهنده شخصیت و ارزش‌های برند باشد.

علاوه‌بر این، برند بوک فرآیند همکاری با افراد جدید را آسان‌تر می‌کند؛ زیرا با مطالعه این کتابچه اطلاعات کاملی در مورد برند کسب می‌کنند. با در اختیار داشتن سند Brand Book، دیگر نیازی نیست به‌‌صورت شخص به شخص پرزنت برند را انجام دهید و فقط کافی است یک دفترچه برند به هر فرد ارائه دهید که اقدامی بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود. هم‌چنین با استفاده از پنل اس ام اس تبلیغاتی، شما می‌توانید تبلیغات برند را آسان‌تر و با نرخ بازگشت بالاتر انجام دهید.

برند بوک (Brand Book) یا کتابچه برند یک سند جامع است که هویت برند را تعریف و استانداردهای آن را مشخص می‌کند. این سند شامل عناصر کلیدی برند مانند لوگو، پالت رنگ، فونت‌ها، لحن نوشتاری و پیام اصلی برند است. برند بوک به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در کلیه کانال‌های ارتباطی و تبلیغاتی، هویت بصری و ارتباطی یکپارچه‌ای را ارائه دهند. هدف اصلی Brand Book حفظ ثبات و هماهنگی در نمایش برند برای کانال‌های مختلف تبلیغاتی است؛ به‌ طوری که مخاطبان با مشاهده رنگ برند، به یاد خدمات و ارزش آن بیفتند.

نمونه برند بوک سازمانی موفق

چرا کسب‌وکار شما به برند بوک نیاز دارد؟

با داشتن برند بوک، کلیه عناصر مانند لوگو، رنگ‌های سازمانی، لحن نوشتاری و اصول ارتباطی در کلیه کانال‌های تبلیغاتی به‌طورهماهنگ به نمایش درمی‌آیند. این یکپارچگی باعث می‌شود که برند شما در ذهن مخاطبان پایدارتر و قابل‌اعتمادتر باشد.

برند بوک (Brand Book) یک ابزار اساسی در ایجاد هویت بصری و تعریف اصول سازمانی برند است. طراحی برندبوک به شما این امکان را می‌دهد که کلیه عناصر بصری مانند لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی و همچنین ارزش‌های برند را به‌صورت منسجم و هماهنگ ارائه کنید. این کتابچه به سازمان‌ها کمک می‌کند تا افراد بیشتری برند را بشناسند و با هویت و تمایز‌های کسب‌وکار آشنا شوند. اما برای طراحی برند بوک حرفه‌ای و کامل، چه استانداردهایی باید رعایت شوند؟ دستورالعمل‌های بصری و ارتباطی در کنار درباره‌ برند، نکاتی مهم برای طراحی برند بوک است.

در نظر گرفتن رنگ‌ها برای طراحی برند بوک

بررسی بخش‌های مختلف برند بوک؛ از درباره برند تا دستورالعمل‌های ارتباطی و بصری

در نمونه برند بوک شرکت‌های بزرگ، بخشی به شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) اختصاص داده می‌شود تا اهداف کمی و کیفی برند به‌روشنی تعریف شوند. نمونه برندبوک‌های موفق شامل راهنمای استفاده از خدمات سازمان و دستاوردهای فعلی نیز هستند. شما می‌توانید زمان ارائه برند بوک خود را به اطلاع مخاطبان برسانید و یک جشن رونمایی ترتیب دهید. برای اطلاع رسانی نیاز به پنل پیامکی دارید که قیمت پنل پیامکی استار اس ام اس باتوجه‌به خدمات آن، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ است.

دستورالعمل‌های بصری در برندبوک نقش بسیار مهمی در ایجاد هویت یکپارچه و شناسایی برند ایفا می‌کنند. این بخش از برندبوک شامل کلیه صفحات دفترچه راهنما می‌شود؛ زیرا هر صفحه ساختار مخصوص به خود را دارد. برای مثال نمی‌توان صفحه اهداف آینده را مشابه با درباره ما طراحی کرد و برای مشخص کردن اهداف، باید از نمودارها و جدول‌ها استفاده شود. هم‌چنین باید رنگ سازمان در کلیه صفحات استفاده شود، اما به‌صورت هوشمندانه که خستگی چشم ایجاد نکند. برای مدیریت بهتر نحوه ارائه برند بوک، توصیه می‌کنیم نگاهی به مطلب ایونت مارکتینگ داشته باشید.

برندبوک یک ابزار استراتژیک برای ایجاد تمایز و تقویت هویت برند است که کلیه جنبه‌های بصری و ارتباطی را به طور منظم و هماهنگ به تصویر می‌کشد. برندبوک به عنوان یک شناسنامه کامل برای سازمان شما عمل می‌کند و کلیه عناصر کلیدی برند را به صورت هماهنگ و منسجم معرفی می‌کند. این سند شامل اهداف، ارزش‌ها، ماموریت و هویت بصری سازمان است و به عنوان راهنمایی برای همه فعالیت‌های بازاریابی و ارتباطی عمل می‌کند. طراحی برندبوک نه‌تنها به حفظ یکپارچگی در ارتباطات برند کمک می‌کند، بلکه باعث شناخت بهتر برند توسط مخاطبان و کارکنان جدید می‌شود. در طراحی برند بوک‌، شما می‌توانید نمونه بوم کسب و کار سازمان خود را نیز قرار دهید که به کسب اطلاعات دقیق‌تر از فعالیت‌های مجموعه شما کمک می‌کند.



منبع

شما می‌توانید برای طراحی برند بوک از لحن رسمی، دوستانه یا صمیمی استفاده کنید که نسبت به نوع کسب‌وکار متفاوت است. برای مثال لحن مناسب برای کسب‌وکارهای مالیاتی، لحن رسمی است و کسب‌وکارهای فعال در حوزه کودک و نوجوان باید لحن صمیمی و دوستانه داشته باشند. هم‌چنین مجموعه‌های مختص به کودک و نوجوان، می‌توانند از متن تبلیغات برای جذب دانش آموز که در مجله استار اس ام اس وجود دارد استفاده کنند.

برند بوک؛ معرفی اهداف و سازمان شما در یک شناسنامه کامل

در انواع نمونه برند بوک، 3 بخش درباره ما، دستورالعمل‌های ارتباطی و بصری وجود دارند که ستون‌های اصلی دفترچه برند هستند. اگر یکی از این بخش‌ها به‌درستی پیاده‌سازی نشود، مخاطبان نسبت به برند بوک توجه کافی را نخواهند داشت. برای مثال اگر رنگ‌های برند بوک مشابه با برند نباشد، این تمایز کاربران را گمراه می‌کند. از همین‌رو در ادامه استانداردهای مهم برای طراحی برندبوک را بررسی کرده‌ایم.

باتوجه‌به این موارد، باید بگوییم که طراحی برندبوک باید به گونه‌ای باشد که این بخش بتواند هویت و جایگاه برند را به شکلی جذاب معرفی کند. بسیاری از نمونه برندبوک‌های موفق نشان می‌دهند که کتابچه کسب‌وکار چگونه شما را از رقبایتان متمایز خواهد کرد. اگر قصد دارید که رونمایی را در جشنواره خاصی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم یک دستگاه ارسال پیامک نیز تهیه کنید تا شماره تلفن مخاطبان را در لحظه ذخیره کنید. برای مشاهده قیمت دستگاه ارسال پیامک، فقط کافی است نگاهی به خدمات استار اس ام اس داشته باشید.

نقش دستور العمل‌های بصری در برند بوک چیست؟

در این مقاله، به شما می‌گوییم تا چگونه و با استفاده از چه ابزارهایی، برند بوک خود را طراحی کنید و شان برند را یک پله افزایش دهید.

برند بوک؛ کتابچه هویت برند همراه با رنگ‌های سازمانی و kpiها


پاسخ به سوال برند بوک چیست در مجله استار اس ام اس
راهنمای مطالعه

هم‌چنین شما می‌توانید از نمونه برندبوک کسب‌وکارهای داخلی و خارجی موفق نیز کمک بگیرید. اگر قصد درج متن تبلیغاتی برای سازمان خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به صفحه نمونه متن تبلیغاتی در استار اس ام اس داشته باشید.

بررسی نقش بصری در طراحی برند بوک 

برای طراحی برند بوک، دستورالعمل های ارتباطی را در نظر داشته باشید

در بخش «درباره ما» در برند بوک به معرفی ساختار و مزیت‌های برند پرداخته می‌شود که شامل ماموریت برند، ارزش‌ها و شعار اصلی می‌شود. مأموریت برند نشان می‌دهد که چرا این کسب‌وکار وجود دارد و چه اهدافی را دنبال می‌کند. ارزش‌های برند به اصول اخلاقی و استراتژی‌های پایه‌ای اشاره دارد که اکثریت اقدامات و تصمیمات برند بر اساس آن‌ها انجام می‌شود. شعار برند نیز نقش مهمی در انتقال پیام اصلی برند به مخاطبان ایفا می‌کند.

دیدگاه‌ها برای برند بوک چیست؟ بررسی و مقایسه طراحی x نمونه برند بوک – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی بسته هستند