اخبار فارس اس ام اس

باشگاه مشتریان؛ شاه‌کلید حفظ مشتری و رشد سودآوری کسب‌وکار

یکی از راهکارهای حفظ و وفاداری مشتریان، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتریان زرین پوز است. این دستگاه برای فروشگاه‌های حضوری که می‌خواهند شماره تماس مشتریان خود را ذخیره و با آن‌ها ارتباطی موثر و حرفه‌ای برقرار کنند، عالی است. پس از خرید دستگاه مذکور، کارشناسان مجموعه استار اس ام اس، کلیه آموزش‌های مربوط به نصب و استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری را در اختیارتان می‌گذارد.

یکی دیگر از پرسش‌هایی که در مورد باشگاه مشتریان مطرح می‌شود این است که چه کنیم مشتریانمان پس از خرید نخستی که از ما کرده‌اند، دوباره بارگردند و از ما خرید کنند؟ چه فاکتورهایی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه به چند مورد از نکاتی که باعث بازگشت مشتریان به فروشگاه ما می‌شود اشاره خواهیم کرد:

  • اولین کاری که بهتر است انجام دهید این است که پس از اتمام خرید، از مشتری بخواهید که شماره تماسش را در اختیارتان قرار دهد.
  • سپس از طریق سیستم باشگاه مشتریان خود به او یک پیامک خوش‌آمدگویی بفرستید.
  • می‌توانید دو سه روز بعد، یک پیامک برای مشتری بفرستید و از او بخواهید که نظرش را پیرامون محصولی که از شما خریده است، بیان کند.
  • پس از دریافت نظرش می‌توانید به او درصدی تخفیف دهید و او را به خرید دوباره ترغیب کنید.
  • می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف برای او پیامک بفرستید و ضمن تبریک یا تسلیت، کد تخفیفی برای خرید در اختیارش بگذارید.
  • در صورت امکان حتماً تاریخ تولد مشتریان خود را هم در هنگام ذخیره شماره تماسشان ثبت کنید تا بتوانید زادروز مشتریان را به آن‌ها تبریک بگویید و در آن روز، کد تخفیف یا هدیه‌ای برایشان ارسال کنید.

این تکنیک‌ها فقط بخشی از فرایند بازگشت مشتریان است. با اجرای همین راهکارهای ساده و پیگیری مشتریان می‌توانید بر آن‌ها تأثیر بگذارید و مقدمه تبدیل کردن آن‌ها به مشتریان وفادار کسب و کارتان را فراهم کنید.

مشتری وفادار

چگونه باشگاه مشتریان باعث وفاداری مشتریان به کسب‌وکارها می‌شود؟

یکی دیگر از کارهایی که برخی از مدیران کسب و کار برای حفظ مشتریان خود انجام می‌دهند، ارسال پیام‌های مناسبتی به همراه یک کد تخفیف یا هدیه است. به عنوان مثال مدیران به مشتریان، پیام تبریک می‌فرستند و کد تخفیف یا هدیه‌ای متناسب با مشتری برای او در نظر می‌گیرند تا مشتری، حس انسانی و عاطفی از سوی بیزینس دریافت کند و تصمیم بگیرد که رابطه‌اش را با آن کسب و کار ادامه دهد.

برای اینکه بتوانیم مشتریان خود را از طریق باشگاه مشتریان حفظ کنیم، لازم است به آن‌ها ثابت کنیم که خرید کردن از ما برایشان ارزشمند و سودبخش است. برای این کار می‌توانیم پیشنهادهایی متناسب با نیاز، علایق و رفتارهایشان به آن‌ها ارائه دهیم، مزایا و جوایزی برایشان در نظر بگیریم یا پیام‌های سفارشی برایشان ارسال کنیم.


راهنمای مطالعه

برای اینکه مشتریان حفظ شوند، باید امتیازها و پاداش‌های خوبی برای آن‌ها در نظر بگیریم، رویدادهای جذاب برگزار کنیم، در رسانه‌های اجتماعی فعال باشیم و همواره در مسیر خدمت‌رسانی به مشتریان و حل مشکلات آن‌ها بکوشیم.

به علاوه، با این دستگاه، یک کارت ویزیت هوشمند، یک کارت ویزیت الکترونیکی، پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به ارزش ۶۴۹ هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک به ارزش 50 هزار تومان به صورت رایگان برای شما ارسال می‌شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش خرید آن، کافی است به صفحه خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین مراجعه کنید.



منبع

در این مقاله در مورد شیوه حفظ مشتریان و وفادار کردن آن‌ها از طریق باشگاه مشتریان صحبت کردیم. امیدواریم با استفاده از نکات این مقاله بتوانید باشگاه مشتریان کارآمدی راه بیندازید و عملکرد موفقی در زمینه حفظ و وفاداری مشتریان از خودتان به نمایش بگذارید.

اساساً باشگاه مشتریان با این فلسفه به وجود آمده است که بیزینس‌ها با مشتریان خود ارتباطی شفاف و عمیق بگیرند و اطلاعاتی مفید در مورد مشتریان و نیازهای آن‌ها کسب کنند تا بتوانند خدمات بهتری به آن‌ها ارائه دهند.

راهکارهایی برای بازگشت مشتری

راهکارهایی برای بازگشت مشتری از طریق باشگاه مشتریان

راه‌اندازی باشگاه مشتریان و مدیریت حرفه‌ای و هوشمندانه آن، شاهراه حفظ مشتریان و وفادار کردن آن‌هاست. از سویی با وفادارسازی مشتریان می‌توانیم میزان فروش و سودآوری کسب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. سوالی که احتمالاً برای شما هم پیش‌ آمده، این است که چگونه باشگاه مشتریان به حفظ، بازگشت و وفاداری مشتریان کمک می‌کند؟ در این مقاله می‌خواهیم به این پرسش، پاسخ دهیم و شیوه اثرگذاری باشگاه مشتریان بر نرخ حفظ مشتری را بیان کنیم. در صورتی که شما هم خواهان افزایش سودآوری و نرخ حفظ و بازگشت مشتریان خود هستید، این مقاله برایتان آگاهی‌بخش و سودمند خواهد بود.

چه نکاتی باعث حفظ مشتری از طریق باشگاه مشتریان می‌شود؟

در ادامه خواهیم گفت که چگونه می‌توان با استفاده از باشگاه مشتریان، میزان وفاداری مشتریان به کسب و کارها را افزایش داد:

  • باشگاه مشتریان به کسب و کارها این امکان و اجازه را می‌دهد که اطلاعات خوبی در مورد مشتریان خود گردآوری کنند و با تکیه بر این اطلاعات، تجربه منحصر به فردی برای مشتریان خود رقم بزنند. این موضوع، سبب می‌شود که مشتریان حس کنند شما به آن‌ها توجهی ویژه دارید و حس تعلق به کسب و کار شما به‌شان دست می‌دهد.
  • باشگاه مشتریان، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را فراهم می‌کند. در نتیجه مشتریان می‌توانند خیلی راحت دیدگاه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با شما در میان بگذارند. همین دریافت، خواندن و شنیدن دیدگاه‌ها مشتریان سبب می‌شود که ارتباطشان با بیزینس شما قوی‌تر و عمیق‌تر شود.
  • با ارائه تخفیف و هدیه، فرایند خرید مشتریان با راحتی و خوشحالی بیشتری انجام می‌شود. در صورتی که فروشگاه شما بتواند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد، قاعدتاً میزان رضایت مشتریان از شما بیشتر هم می‌شود.
  • باشگاه مشتریان با ارائه پاداش‌ها و تخفیفات ویژه، می‌تواند تعداد خریدهای هر مشتری را افزایش دهد و طرح‌های تشویقی، ارزش خریدهای مشتریان را هم به‌تدریج بالاتر ببرد.
  • عرضه محصولات جدید بازار، ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و اعلام این خدمات از سوی فروشگاه، یکی دیگر از کارهایی است که وفاداری مشتریان را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

راهکاری ساده و مطمئن برای حفظ و وفاداری مشتریان

دستگاه ثبت شماره مشتریان؛ راهکاری ساده و مطمئن برای حفظ و وفاداری مشتریان