اخبار فارس اس ام اس

بازاریابی دهان به دهان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک راهکار ساده برای شناسایی جایگاه محصول و خدمات برندتان در نظر مشتری، استفاده از فرم نظرسنجی است. ارسال فرم نظرسنجی پیشنهادها، انتقادات و نقطه‌ ضعف محصولات شما را از دید مشتری مشخص می‌کند. برای استفاده از این راهکار، نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا ندارید؛ استفاده از ارسال پیام انبوه یا ارسال ایمیل از روش‌های اطلاع‌رسانی و ارسال فرم نظرسنجی به شمار می‌روند.

برای بازاریابی دهان به دهان، مخاطبانتان را نزدیک به کسب‌وکار خود نگه دارید

بازاریابی دهان به دهان (یا بازاریابی WOM) زمانی اتفاق می‌افتد که علاقه مصرف‌کننده به محصول یا خدمات یک کسب‌وکار در گفتگوهای روزانه منعکس شود. اساسا این نوع تبلیغات کاملا رایگان و از طریق مشتریان سابق یک برند شکل می‌گیرد. درصورتی‌که خدمات و محصول ارائه شده فراتر از انتظار مخاطب باشد، تبلیغات دهان به دهان با احتمال بیشتری شکل می‌گیرد. برای مثال حتی خرید خط تلفن ابری برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتری، یک نوع خدمات فراتر از انتظار محسوب می‌شود.


بررسی بازاریابی دهان به دهان در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

برای حفظ تعامل از راهکارهایی مثل ارسال پیامک استفاده کنید. توجه داشته باشید که در ارسال پیامک از متن تبلیغاتی جذاب استفاده کنید تا مخاطب به کلیک روی لینک‌های ارسالی ترغیب شود. برای مثال استفاده از متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک بهتر از چند کلمه ساده و بدون خلق ارزش خاص در کنار یکدیگر است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی دهان به دهان افزایش سود و رشد فروش از طریق مشتریان راضی است. مشتریانی که می‌دانند شما به آن‌ها اهمیت می‌دهید و بهترین محصولات یا خدمات را برای آن‌ها فراهم می‌کنید. برای مثال ارائه خدمات بهداشتی در سالن‌های زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا مشتری راضی برای نزدیکان خود از بهداشت محیط می‌گوید؛ بنابراین بهترین تبلیغ برای ارایشگاه زنانه استفاده از بازاریابی دهان به دهان است.

هزینه‌ کمتر؛ بازاریابی دهان به دهان نیازی به بودجه هنگفت ندارد

در این مقاله به بررسی کامل بازاریابی دهان به دهان پرداختیم. این نوع روش تبلیغاتی زمانی اتفاق می‌افتد که مخاطبان و مشتریان راضی از یک محصول و خدمت، دوستان خود را برای استفاده از خدمت یا محصول مورد نظر تشویق کنند. بازاریابی دهان به دهان هزینه‌ای ندارد و برای کسب‌وکارها مزایای بسیاری مثل افزایش درآمد و بهبود جایگاه برند را به همراه دارد. استفاده از خدمات پنل پیامکی و ارسال ایمیل برای حفظ تعامل نیز از راهکارهای بهبود اثربخشی بازاریابی دهان به دهان هستند. اگر تجربه‌ای در استفاده از این روش تبلیغاتی دارید، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.



منبع

بازاریابی دهان به دهان از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی مختلفی که توسط شرکت‌ها راه‌اندازی شده‌اند مثل رویدادهای متنوع نیز شکل می‌گیرد. رویدادهایی مثل افتتاحیه، بزرگداشت و گرامیداشت مراسم‌های مختلف از روش‌های ایجاد مکانی مناسب برای اجرای تبلیغات دهان به دهان است.

همیشه و برای همه کسب‌وکارها بازاریابی دهان به دهان اتفاق نمی‌افتد؛ هرچند که مخاطب و مشتریان از خدمات و محصولات برند موردنظر رضایت داشته باشند. بیشترین احتمال اجرای بازاریابی دهان به دهان زمانی است که مشتری ارزش و ویژگی فراتر از رقبای برند شما می‌بیند و در این صورت برای نزدیکان خود از تجربه خریدی خوب صحبت خواهد کرد.

تقریبا ۸۸ درصد از مصرف‌کنندگان به توصیه‌های دوستان خود بیشتر از رسانه‌های جمعی اعتماد دارند؛ بازاریابی دهان به دهان یا همان  word of mouth marketing یکی از روش‌های قدرتمند برای اجرای استراتژی‌های تبلیغات است. بیشتر بازاریاب‌ها این نوع استراتژی را راهکاری سودمند، قابل اطمینان، تکرارپذیر و قابل اندازه‌گیری می‌دانند. به‌این‌ترتیب استفاده از بازاریابی دهان به دهان در سال‌‌های گذشته به یکی از تکنیک‌های موثر بر افزایش فروش و بهبود جایگاه برند تبدیل شده است. در این مطلب به تعریف کامل بازاریابی دهان به دهان و ویژگی‌های این روش تبلیغاتی می‌پردازیم. اگر چشم‌انداز پیشرفت و افزایش فروش بالایی را برای کسب‌وکارتان در نظر دارید، مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

بازاریابی دهان به دهان؛ تکنیکی قدرتمند و بر پایه اعتماد مخاطبان

کسب‌وکارها از بازاریابی WOM برای ایجاد ارزش نیز استفاده می‌کنند. به بیانی دیگر زمانی مشتری از محصول یا خدمت یک کسب‌وکار رضایت دارد که علاوه‌بر رفع نیاز، ارزشی نیز خلق کرده باشد. برای مثال ارائه اطلاعات منحصربه‌فرد، ارسال محتوای آموزشی از طریق سامانه پیامک و ارائه خدمات ویژه هر مشتری از راهکارهای خلق ارزش به شمار می‌روند.

دریافت شماره موبایل و ایمیل یکی از راهکارهای ساده و کم‌هزینه‌ای است که برای استفاده از بازاریابی دهان به دهان کاربرد دارند. برای مثال ارسال اطلاع‌رسانی از تخفیف‌ها و جابه‌جایی فروشگاه به روش پیامکی یکی از رو‌هایی است که در اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی کاربرد دارد. بازاریابی دهان به دهان در اولین تعامل متوقف نمی‌شود و در طولانی‌مدت به زنجیره‌ای از تعامل‌ها می‌رسد. برای استفاده از فرصت تعامل زنجیره‌ای، ثبت شماره تلفن راهکار مناسبی است.

در روش دهان‌به‌دهان فقط باید اعتماد و علاقه‌ی مشتریان خود را جذب کنید تا آن‌ها شما را به دوستان خود معرفی کنند. مردم از افرادی که دوست دارند و به آن‌ها اعتماد دارند، خرید می‌کنند. اعتماد و علاقه نسبت به برند شما از مشتریان راضی به دیگران منتقل می‌شود؛ مردم به توصیه‌های افراد نزدیک بیشتر اعتماد دارند تا تبلیغاتی که شما در تلویزیون یا بیلبوردها انجام می‌دهید. برای افزایش اثربخشی بازاریابی دهان به دهان حفظ تعامل را فراموش نکنید.

صحبت‌های روزانه؛ بهترین روش انتقال داده‌های استفاده از محصول یا خدمت

استفاده از فرم نظرسنجی؛ روشی برای سنجش احتمال موفقیت بازاریابی دهان به دهان

استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری برای داشتن لیست مخاطبان ایده‌ای هوشمند است تا تعامل با مخاطب از بین نرود. برای این کار فقط کافی است شماره مشتری را در پایان هر خدمت‌رسانی یا فروش محصول ثبت کنید. بعد از مدتی با لیست کاملی از شماره‌ها را برای بازاریابی در دسترس دارید.

مزایای بازاریابی دهان به دهان یا wom چیست؟

بازاریابی دهان به دهان یا همان word out mouth زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف‌کنندگان در مورد محصول یا خدمات یک شرکت با دوستان، خانواده و افراد دیگر صحبت کنند. بازاریابی WOM شامل تکنیک‌های مختلف بازاریابی مانند استفاده از وبلاگ‌ها و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین و قدرتمندترین شکل‌های اجرای استراتژی تبلیغات است. این روش بر پایه اعتماد مشتری شکل می‌گیرد. زیرا خدماتی منحصربه‌فرد از کسب‌وکار شما دریافت کرده است. افزایش اعتماد مخاطب فقط با دریافت محصولات منحصربه‌فرد نیست؛ بلکه خرید سرشماره پیامکی، ارسال رمز یک‌بار مصرف برای ورود به سایت و ارسال پیگیری سفارش از روش‌های دیگر افزایش اعتماد مخاطب هستند. ادامه مطلب را برای آشنایی با مزایای بازاریابی دهان به دهان مطالعه کنید.

افزایش درآمد؛ اولین هدف هر کسب‌وکار از اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی

بازاریابی دهان به دهان؛ روشی موثر برای افزایش درآمد کسب‌وکارهای محلی

بازاریابی دهان به دهان با ارسال پیامک اثربخشی بیشتری دارد

بازاریابی دهان به دهان؛ روشی تبلیغاتی بر پایه اعتماد مشتریان

گفت‌وگوی روزانه؛ بیشترین کانال تبلیغات از طریق بازاریابی دهان به دهان