اخبار فارس اس ام اس

بازاریابی خدمات چیست؟ صفر تا صد Service Marketing

فروش مداوم، یکی از مزایا service marketing

استفاده از پنل پیامکی راهکاری موثر برای بازاریابی خارجی و تعاملی است

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ همان‌گونه که از اسمش پیداست، نوعی از بازاریابی برای ایجاد ارتباطات دوطرفه بین مشتریان و سازمان است. در بازاریابی تعاملی مشتریان نظرات، دیدگاه‌ها و ترجیح خود را با سازمان خدماتی به اشتراک می‌گذارند تا بازاریابان و کارکنان شرکت نحوه ارائه خدمات را بهبود ببخشند.

ارائه سرویس خدماتی متفاوت؛ ویژگی service marketing موثر

انواع سرویس مارکتینگ کدام است؟

این بازاریابی مزایا بسیاری را برای بیزینس‌های ارائه دهنده خدمات دارد که در ادامه به بررسی این مزایا پرداخته‌ایم:

  • فروش مداوم: ازآنجایی‌که استفاده از سرویس‌های خدماتی انقضا دارند، در صورت رضایت مشتری از خدمات‌تان، برای دریافت دوباره سرویس خدماتی به کسب‌وکار شما مراجعه می‌کنند.
  • کمک به رشد اقتصادی: با به‌کارگیری استراتژی این نوع مارکتینگ در سازمان‌ها و اعتمادسازی برای مشتریان به گردش پول سریع‌تر در جامعه کمک می‌شود.

بازاریابی تعاملی با شناخت دقیق نیاز مشتریان  فرصتی طلایی برای بهبود، رشد و توسعه را در اختیار کسب‌وکارهای خدماتی قرار می‌دهد. یک راهکار جذاب در بازاریابی تعاملی کمک گرفتن از اس ام اس مارکتینگ است. در این روش با خرید بهترین سامانه پیامکی می‌توانید در قالب پیامک از مشتریان خود نظرسنجی کرده یا لینک نظرسنجی را برای مشتریان بفرستید. مزیت استفاده از اس ام اس مارکتینگ در بازاریابی تعاملی مقرون‌به‌صرفه بودن و بازدهی بالا آن است.

برای هدفمند ساختن مدیریت بازاریابی خدمات و دریافت بازدهی بالا از آن، باید از به‌کارگیری استراتژی‌هایی مانند تخصص‌گرایی و تبلیغات استفاده کنید. همچنین برای تبلیغات پیامکی و تبلیغ از طریق ایمیل مارکتینگ باید ابتدا مشخصات مشتری را از قبیل شماره تماس و ایمیل دریافت کنید به این منظور از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری استفاده کنید.

همچنین برای پایش کردن رضایت مشتریان از خدمات‌تان و ایجاد فروشی پیوسته، نظرسنجی سایت را از طریق ارسال لینک در پیامک به دست مخاطب برسانید.

سرویس مارکتینگ درواقع فروش خدمت به مشتری است. این مدل مارکتینگ ۳نوع متفاوت دارد که شامل بازاریابی خارجی، داخلی و تعاملی است. کمک گرفتن از اس ام اس مارکتینگ روشی موثر، پربازده و مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد تعامل و جذب مشتری است. برای کمک گرفتن از این روش ابتدا باید پنل پیامکی اختصاصی سازمان را از سامانه‌های معتبر خریداری کنید. چنانچه تجربه‌ای درباره استفاده از سرویس مارکتینگ دارید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.



منبع

تمرکز بازاریابی خارجی بر رشد و توسعه خدمات در محیط خارجی یعنی مشتریان است. در این روش تکنیک‌های سنتی و مدرن مانند تبلیغات، بازاریابی مستقیم، بازاریابی‌های آنلاین (سوشال مدیا، ایمیل و اس ام اس مارکتینگ) کمک می‌گیریم. برای جذب مشتری در  بازاریابی با نوع خدماتی باید از تکنیک‌های مناسب با خدمات کسب‌وکار خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر شرکت شما خدمات بازاریابی پیامکی مانند خرید پنل اس ام اس ارائه می‌دهد، اس ام اس مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی، روش‌های کارآمدی برای معرفی خدمات‌تان به مشتریان احتمالی است.

بازاریابی داخلی؛ افزایش آگاهی از برند در ذهن کارکنان

خدمات، بخش قابل توجهی از دنیای بیزینس را به خود اختصاص داده است. بازاریابی خدمات یا سرویس مارکتینگ، بازاریابی مبتنی بر روابط با مشتری و خلق ارزش است. این نوع مارکتینگ در راستای ارائه خدماتی است که اگرچه کالایی قابل مشاهده نیست اما همچنان به مشتریان فروخته می‌شود. مارکتینگ خدماتی  به دلیل مشهود نبودن کالا فیزیکی دشوارتر از بازاریابی محصول است. در این مقاله بررسی می‌کنیم بازاریابی خدماتی چیست. همچنین انواع سرویس مارکتینگ و مزایای آن را نیز در این مقاله برای شما آورده‌ایم.

بازاریابی خدمات؛ خلق ارزش برای مشتری

بازاریابی خدمت ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از سایر روش‎های بازاریابی متفاوت می‌کند. در ادامه به این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم:

  • نامشهود بودن: از آن‌جایی که خدمت یک عملکرد است نه یک کالای فیزیکی، درنتیجه بازاریابی خدماتی دشوارتر از سایر روش‌های بازاریابی است.
  • جدایی ناپذیری: سرویس‌های خدماتی کسب‌وکارها عنصری جدایی ناپذیر از برند است؛ چرا که هویت برند براساس خدمات آن شکل می‌گیرد.
  • متغیر بودن: مارکتینگ خدماتی عموما سرویس‌های متفاوتی را متناسب با نیاز مشتریان ارائه می‌دهد.
  • قابلیت انقضا: در این نوع بازاریابی، استفاده از سرویس‌های خدماتی تاریخ انقضا دارد و امکان ذخیره کردن آن خدمت وجود ندارد.

بازاریابی تعاملی؛ ایجاد ارتباطی دوطرفه بین مشتری و بیزینس

تکنیک‌هایی برای ایجاد بازاریابی خدمات موثر

بسیاری از خدمات مانند خدمات پزشکی به‌صورت مستقیم با مشتری تعامل دارند، درنتیجه در این نوع بازاریابی  باید تعامل موثری با مشتریان برقرار شود؛ ازاین‌رو نحوه تعامل صحیح و اصولی و طرز برخورد با مشتری از اهمیت ویژه‌ای در مارکتینگ خدماتی برخوردار است.

رشد حرفه‌ای، رضایت شغلی، احساس ارزشمندی و رشد حرفه‌ای از نتایج بازاریابی خدمت داخلی است. همچنین هرچقدر کارکنان سازمان آگاهی بیشتر و عمیق‌تری نسبت به خدمات شرکت داشته باشند احتمال ایجاد مشتریان وفادار و افزایش نرخ بازگشت مشتریان قدیمی وجود دارد. درنتیجه بازاریابی داخلی کمک بسیاری به ریتنشن مارکتینگ می‌کند.

بازاریابی تعاملی؛ کمک گرفتن از ارتباطات مشتری با سازمان برای بهبود کسب‌وکار

اگه برای شما سوال شده مارکتینگ خدماتی چیست؟ باید بگوییم در این نوع مارکتینگ برخلاف بازاریابی محصول، کالای فیزیکی فروخته نمی‌شود؛ بلکه خدمتی به مشتری ارائه می‌شود که خود خلق ارزش می‌کند. مارکتینگ خدماتی شامل کسب‌وکارهایی مانند خدمات گردشگری، سیستم حمل‌ونقل بین‌المللی، خدمات آموزشی و بهداشتی می‌شود که تمرکز آن‌ها به‌جای فروش محصول، ارائه خدمات است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد مارکتینگ خدماتی چیست؟

تمرکز بازاریابی داخلی بر محیط داخلی سازمان یا به عبارت دیگر کارمندان است. در بازاریابی داخلی باید اهداف، خدمات، ماموریت‌ها و فرهنگ سازمانی خود را به گونه‌ای برای کارمندان شرح دهید تا آن‌ها دید صحیحی نسبت به هدف سازمان پیدا کنند. هدف این نوع بازاریابی آگاهی از برند برای کارمندان است؛ چرا که آموزش صحیح کارکنان درباره استراتژی و اهداف کسب‌وکار ارتباط مستقیمی با افزایش کارایی و بازده آن‌ها دارد که نتیجه آن جذب مشتری و فروش بیشتر خدمات کسب‌وکار است.

برای موثر بودن نحوه  بازاریابی خدمات و ایجاد مزیت رقابتی نسبت به کسب‌وکارهای خدماتی مشابه بهتر است از استراتژی‌ها و تکنیک‌های کارآمد استفاده کرد. در ادامه تکنیک‌های اثربخش برای این بازاریابی را برای شما آورده‌ایم:

  • تحقیق بازار: با بررسی اینکه بیزینس‌های مشابه شما چه خدماتی را ارائه می‌دهند دید واضح‌تری نسبت به نحوه بازاریابی خود و نیاز مشتریان کسب کنید.
  • تعامل موثر با مشتری: هرچقدر ارتباط موثرتری با مشتریان داشته باشید نرخ بازگشت مشتری و تبدیل آن‌ها به مشتریانی وفادار بیشتر می‌شود.
  • تخصص‌گرایی: هرچقدر خدمات تخصصی‌تری در حوزه کسب‌وکارتان به مشتریان ارائه دهید امکان رشد و توسعه سریع‌تر بیزینس‌‌تان برای شما فراهم می‌شود.
  • بهینه‌سازی سئو: با بهبود سئو سایت رتبه بالاتری در نتایج گوگل کسب می‌کنید؛ درنتیجه امکان پیدا کردن و بازدید از سایت‌تان توسط مشتریان احتمالی بیشتر می‌شود.
  • شبکه‌های اجتماعی: با ساختن پیج کاری در رسانه‌های اجتماعی کانالی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی بسازید.
  • تبلیغات: با کمک گرفتن ار تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات پیامکی و چاپی، مشتریان احتمالی را با خدمات سازمان‌تان آشنا کنید.


سرویس مارکتینگ چیست
راهنمای مطالعه

به‌طورکلی بازاریابی از نوع خدماتی به ۳ دسته خارجی، داخلی و بازاریابی تعاملی تقسیم می‌شوند که در ادامه مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در این نوع بازاریابی باید نحوه استفاده از سرویس‌های خدماتی را برای مشتری شفاف کنید. همچنین از مزیت‌های رقابتی که خدمات شما نسبت به سایر کسب‌وکارهای مشابه برای مشتریان دارد را برای آن‌ها بازگو کنید؛ ازاین‌رو استفاده از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری راهکاری کارگشا است.

سرویس مارکتینگ خارجی؛ رشد سازمان به‌واسطه ترغیب مشتری

بهبود سئو سایت ؛ تکنیکی موثر برای service marketing

مزایا سرویس مارکتینگ کدام است؟