آیا تبلیغات هدفمند واقعا نتیجهبخش است؟ مدیر سبز | smsfars
برای طراحی تبلیغات هدفمند، شما باید بنرهای تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که برای کاربران جذاب باشد و توجه آن ها را برای خواندن محتوای تبلیغات جلب کند. فرض کنید یک کسب و کار اینستاگرامی، محصول آموزشی دارد و می خواهد فروش خود را افزایش دهد. در این صورت با تبلیغات می تواند فالوورهای خود را افزایش دهد و محصول خود را با کمک بازاریابی درست به فروش برساند.
- شکست یا موفقیت فعالیت های بازاریابی ما به نوع کلمات انتخابی برای معرفی تولیدات، خدمات و موقعیت خودمان در تبلیغات بستگی دارد.
- همچنین مدیران با استفاده از تبلیغات هدفمند پیامکی میتوانند برای کسبوکار خود مشتریان جدید پیدا کنند.
- از لحاظ روانشناسی وقتی انسانها در موضوع خاصی متمرکز شوند، مغز آنها از عوامل محیطی دیگر غافل میشود.
- اما آیا باید از همه این روشها استفاده کرد؟ آیا باید تمرکز، زمان و هزینه مساوی به هر یک از این راههای تبلیغاتی اختصاص داد؟ البته که خیر.
- به این صورت میتوان در همان نقاط تبلیغات و محتوای مرتبط با آن مخاطبین را در همان سایتها منتشر کرد.
یکی از مهمترین فرایندها در تبلیغات هدفمند بخشبندی بازار یا Market Segmentation است. این کار کمک میکند تا برای هر بخش محتوای سفارشی و شخصیسازی شده داشته باشید و بتوانید از منابعی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید. پلتفرمهای تبلیغاتی با دانستن ویژگیهای اصلی و رفتار آنلاین شما میتوانند تبلیغات هدفمند را در وبسایتهای مختلف به شما نشان دهند. بهعنوانمثال، اگر شما اغلب محصولات آرایشی را در وبسایت دیجی کالا مرور میکنید، ممکن است تبلیغات سایر خردهفروشان لوازمآرایشی را در پلتفرمهای آنلاین مختلف ببینید. البته قبل از اقدام به تبلیغات باید هویت بصری یکپارچه و حرفه ای برای کسب و کارتان تدارک ببینید. از طراحی لوگو گرفته تا طرح های بسته بندی و همچنین عکسهای محصولات و پوستر شما باید به شکلی حرفه ای آماده باشد.
با بخش بندی مخاطبان می توانید برای هر گروه از آن ها پیام های مرتبط با آن ها را به صورت شخصی سازی شده، ارسال کنید. گرچه بحثی در مورد اخلاق جمع آوری و استفاده از داده های شخصی برای اهداف تبلیغاتی وجود دارد، تبلیغات هدفمند کارایی خود را به عنوان یک کانال بازاریابی ثابت کرده اند. در این مقاله، با این ابزار بیشتر آشنا می شویم و تاکتیکهای اصلی و نمونه های موفق کمپینهای تبلیغاتی هدفمند را بررسی میکنیم. به دست آوردن مشتریان جدید اغلب هدف اصلی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند است. با این حال، این ممکن است بهترین استراتژی نباشد زیرا احتمال فروش به خریداران جدید حدود 5-25٪ است.
یکی از مزیت های تبلیغات محیطی این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات است زیرا برای دیدن زیبایی های محیط اطرافش، این نوع تبلیغات در دید مخاطب قرار می گیرد. این نوع تبلیغات یکی از مناسب ترین انواع تبلیغات برای معرفی محصولات جدید و برند سازی در حوزه خدمات و محصولات با کاربرد عمومی است. تبلیغات محیطی به دو دسته ی کلی تبلیغات مجله خبری اس ام اس فارس محیطی دیجیتال و تبلیغات محیطی غیر دیجیتال تقسیم بندی می شود. هنگامی که نوبت به راه اندازی بهترين سايت تبليغات هدفمند می رسد، بر اساس مسیری که انتخاب می کنید، مشخصات آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، فیس بوک عملکردهای مختلفی را ارائه می دهد و اطلاعات متفاوتی نسبت به تبلیغات گوگل یا هدف گذاری نمایشگر نیاز دارد.
انتخاب مجدد
تبلیغات فرآیندی است که مراحل زیادی دارد و تسلط بر آن می تواند چالش برانگیز باشد. همچنین، ممکن است تبلیغات فیس بوک خود را با سایر ابزارهای بازاریابی تقویت کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک چت بات برای پرورش سرنخ ها ایجاد کنید.